недеља, 2. фебруар 2014.

ID, EGO I SUPEREGO :) početak




Dobro veče, dragi moji drugari, evo mene opet :) volim da se družim sa Vama. Kako je prošao vikend, jel ste zadovoljni ? Ja Vam mogu reći da sam imala zanimljivu, inspirativnu i veoma osvešćujuću nedelju.

 


Današnja tema je Ego i još ponešto koje je isto jako važno, jer jedno bez drugog ne može, veoma pominjana tema iz različitih uglova. Ja ću se potruditi da Vam napišem iz mog ugla, jer trudim se da budem aktivni posmatrač sveta oko mene. U današnjoj temi samo dajem osnovu o tri elementa čovekove ličnosti, pisaću na ovu temu još. :)




Kad kažete Ja sam divna osoba ili Ja sam ovo dobro uradio/la, šta je tu JA ?
 Ja je lična zamenica, ali ta zamenica je naša ličnost, odnosno deo ličnosti - EGO.
 Vratiću se malo kasnije na Ego, ali pre toga ću Vam skrenuti pažnju na ID ili drugim rečima ONO.

Mislim da i sami otprilike znate šta je ID, to je onaj naš nesvesni deo svemira odnosno našeg mozga. Zašto sam rekla svemira ? Zato što taj nesvesni deo je jako veliki i kao Univerzum je, privlači mnoge stvari nesvesno, neotkriven je. Teško je na njega uticati ali mogu Vam reći samo jedno Budite ljudi i onakvi kakvi treba da budete i dolaziće Vam baš onakve stvari kakve zaslužujete. Jer svemir kao i naš mozak pruža nam sve onako kako i treba da bude.

Id je deo mozga kojeg mi nismo svesni, jer u životu je sve Jin i Jang, ako postoji nesvesni deo kontrast tome je svesni deo odnosno EGO. Rezervoar svih naših potreba i akcija se baš nalazi u Id-u.
Kad nesvesni deo ne može da podnese stanje nelagodnosti i traži da se vrati u normalno stanje, a to nije moguće....onda ID kontaktira EGO i tad počinje da deluje .


Sad da se vratim na svesni deo čoveka odnosno Ego. Ego - JA on nam omogućava da svesno kontrolišemo ponašanje, onda se pitate kako neki ljudi to kontrolišu naopako ponašanje, to je zato što nemaju stabilnu motivacionu bazu . Ego je organizovani deo Id-a, integrišu se potrebe sa jedne strane i uslovi i mogućnosti sa druge strane.




Da li je Ego kad neko priča nešto i često čujete Ja Ja Ja ? Da li je Ego dobar ili loš ? Da li ego ima svoj Jin i Jang odnosno dobru ili lošu stranu, šta mislite? Da li ste Vi egocentrična osoba na primer ? Razmislite, ovo je tek početak druženja na temu Ega :)



 
Reći ću Vam jednu stvar Ego ima svoje dobre i loše strane, jer to je prirodno, ego u neku ruku i pomaže u stvaranju ličnosti. Samim tim kad kažem Ja sam Aki Sunce, ja predstavljam sebe i svoju ličnost. Tako da lepa strana Ega je kad želite da budete to što jeste i osećate se dobro, poštujete i volite sebe, bez ugrožavanja nekog drugog. Najlakše ćete pomoći drugima kad razvijate lepu stranu Vašeg Ega, kad ste Vi dobro jer jedino tako ste sposobni da kreirate radosni i nasmejani svet oko Vas.
Lepa strana Ega je kad Vaš osmeh, iskrenost i ljubav koju odišete pokazuje ko ste Vi.

Loša strana Ega je po mom mišljenju kad niste svesni svoje nesvesti, kad imate suženu svest o sebi i drugima, jer tad ne kontrolišete ponašanje, vidite samo sebe...onda tu i dolazi mnoge druge manifestacije koje idu jedna za drugom. Mogu reći da i naša energija takođe karakteriše EGO i najbolje pokazuje kakvi smo. Kad ne možete da organizujete Ego, onda ostaje Id ili drugačije rečeno Ono, što može biti bilo šta. Kad već imate mogućnost da organizujete svoj um, onda to uradite na najbolji način.




I za kraj Superego - Alter ego - Nad Ja - društveni element čovekove ličnosti... delom je svesna,a delom nesvesna snaga ličnosti. Čovek je društveno biće, što samim tim i dokazuje naš Superego. Uloga je zaodovoljavanje potreba na društveno prihvatljiv način, omogućava nam da odlučimo da li je nešto dobro ili loše.


Dragi drugari, toliko za sada o elementima ličnosti, ovo je jedna opširna tema, ali sam želela da Vam dam osnovu za dalje istraživanje, pisaću na ovu temu opet...gde ću obratiti pažnju na Ego zablude kroz primere.

Drago mi je što ste opet ovde sa mnom i jako se radujem kad znam da ste tu. Hvala Vam što čitate moj odnosno naš blog, jer kroz pisanu reč želim da Vam se predstavim.

Budite mi baš takvi kakvi jeste, jer Vi ste divni.
Osmeh na lice, sveščicu u ruke ako sam Vas malo inspirisala i neka Vam ljubav i emocije uvek budu u srecu, ljubav emitujte oko sebe, jer oni pravi ljudi će Vas okruživati. ZRAČITE I PRIVLAČITE. Pratite glasove kako iz glave, tako i iz srca, prebacite glas iz glave u srce...onda ste definitvno na pravom putu. Srce je najjači magnet.

Kao što kaže Albert Ajnštajn i slika sa početka : " Više znanja, manji Ego, manje znanja veći Ego ", razmislite malo...jer znanje je moć.

LJUBI VAS VAŠA BLOGERKA AKI SUNCE








6 коментара: